självaste faán

det är då tusan att man alltid och då menar jag verkligen alltid ska gå runt och bli sjuk. vad är felet? jag äter min gröt och jag städar mitt rum!! kom igen britt-mariii?

ja jag är sådär lagom trött på att ligga ner och känna sig hjälplös och hoppas på att världen ska gå under vilken sekund som hellst. jag väntar och väntar men tro fan att jag fortfarande ligger kallsvettig i soffan när jag vaknar igen. ja jag har iaf drabbats av halsböld, ja jag vet att det låter äckligt och ja ni får ta avstånd från mig nu ifall ni känner så. men för er som inte fattar någonting om vad jag pratar om så har jag nu (snäll som jag är) googlat detta år er:

Halsböld

en halsinfektion kan leda till att du får halsböld, det är en svullnad inuti halsen som gör att du får svårt att svälja, tugga, äta, gapa och dricka. Du bör kontakta vårdcentral om du har en halsinfektion som inte blir bättre trots att du äter pencillin. eller om du svullnar på bägge eller ena sidan av halsen.

Halsböld uppstår genom att det samlas var bakom halsmandlarna. Bölden orsakas vanligtvis av bakterier. Ibland får man halsböld efter halsfluss eller schalakansfeber. den kan då uppstå trots pencillinbehandling.

Symtomer

om du får halsböld gör det ondare på den ena sidan av halsen, som också svyllnar upp. Du får svårt att svälja, gapa och tugga. du får även grötig röst. en halsböld syns nä'r man ser in i munnen, genom att halsmandels på ena sidan buktar ut mot svalget.
                                                                     

Jaa där har ni det, ont som faán gör det. så för er som hade planerat attpussa mig den närmaste veckan får nog boka om sina planer. Hoppa på någon annan vettja.

Over and out
Natalie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0