natalies älgjakts liv

Ja, det finns nog saker och ting som folk inte riktigt vet om mig. Inte för att det är något som man behöver veta, ni lär nog inte leva längre eller bli lyckligare för att ni vet det, men bara för att jag har vart på älgjakt i dag så ska jag berätta lite om mitt liv i skogen.

Det var ungefär såhär att min far råkade att vara uppväxt i skogen och råkade att ha ett intresse av att jaga djur (rådjur-vildsvin-älg). Som ni vet så väljer man inte sina föräldrar så jag hamnade iaf hos en pappa som är uppväxt i skogen och hos en mamma som inte säger nej till att gå ut i skogen och jaga små djur. Alltså så blev det ganska naturligt att jag (så fort jag kunde gå) skulle följa med ut i skogen och kolla på alla djuren och vara med om spänningen. jag fastnade helt enkelt för det och jag under alla mina unga år så tillbringade jag älgjaktsveckan tillsammans med min familj i skogen. När jag började skolan så kunde man ju inte bara vara borta en hel vecka så jag tog tom ledigt för att få gå mina drev (ett drev är en männosko kedja som man går i skogen för att skrämma eller fösa alla älgar fram till de som ska skjuta dem). När jag blev äldre så svalnade intresset när jhag skaffade mig andra syselsättningar. Men tänk er själva hur spännande det kan vara när man går där i drevet och man hör en skytt i örat:
- jag har en ko och två kalvar här på mössén, jag har ingen bra sikt och de är på väg till tornet vid aspen.
så hör man nästa skytt (han som sitter i tornet vid aspen)
- uppfattat, jag ser att de kommer här i glentan, jag har ingen bra sikt men..
BOOOOOOOM hör man i skogen (oftast fler än ett) sedan hör man på radion igen..
- jag har skjutit två kalvar och kon e påväg ut på vägen.

Detta är ju bara något som kan hända, givetvis är det lite mer spänning i verkligheten. Som sagt så svalnade intresset och nu är jag bara med när jag måste, men jag tror inte det är alla som har sett när massa män gräver ut inälvor på massa älgar i sina dagar. För mig är det bara en vanlig sak som man gör.. Vill bara påpeka att detta inte betyder att jag tycker det är helt okej att skjuta massa oskyldiga djur!

Nataaliiie

JAG VARNAR KÄNNSLIGA TITTARE !!

 









Kommentarer
Postat av: matilda stenström

skolmaten is served

2009-11-08 @ 20:06:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0