min pappa

har vart ich ätit tårta och massa grejs hos morfar&mormor idag. farsdag grejer och sånt där skit ni vet! Men idag har jag iaf insett vilka underbara män jag har i min släkt! Mormor satt och pratade om hur bra min pappa är och ja, nu när jag tänker efter så är han rätt bra min pappa. vad skulle jag göra utan honom lixom? även att han är lite jobbig och ska vara med överallt som på klassresor och som tränare och han dyker upp vart man än är någonstans. Jag skulle inte byta ut honom mor någon annan. Även att han sitter och skakar på sina ben vid matbordet och äter jävligt fort så man blir stressad som fan. Även att han ser ut som en tönt i sina träningsoverallsbyxor som han drar upp till hakan och även att han skjuter oskylldiga djur i skogen. han är ju min pappa, pappan som skulle göra allt för mig vad jag än ställde till med! Han som springer runt i kalsonger och skriker "hallå" i telefonen efter att hans mobil har ringt med ringsignalen från sportnytt! jag älskar honom till och med när han dansar med soppkvastar framför alla mina kompisar i omklädningsrummet i fotbollen och när han tar på sig sin extremt fula regnrock och hans extrem fula mössa! Eller när han slänger ina skor för att dom är lite trasiga i ett hörn, eller när han trycker ner tangenterna på datan så hårt att det dånar i hela huset och han tar sönder knapparna. jag vill inte ens byta ut honom de dagarna han gör ärtsoppa och blodpudding! Jotack, jag älskar honom allt ändå!

Du är som en finne i rumpan ibland pappa, men JAG ÄLSKAR DIG!

/ din dotter Nataaliiie 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0